Co to jest bio na Instagramie i jak napisać je dobrze

Czy wiesz dokąd masz się udać, słysząc popularny zwrot „link podaję w bio” lub też „informacje i szczegóły znajdziecie w bio”? Czym właściwie jest bio, gdzie możemy je znaleźć i jak właściwie je sformułować? Po kolei.

Co to jest bio na Instagramie?

Słowo to pochodzi od wyrazu biogram, oznaczającego zwięzły życiorys, krótki opis dokonań, podstawowe informacje o życiu. Prowadząc bloga firmowego koniecznie podaj nazwę swojej firmy. Ułatwi to jej odnalezienie i lokalizację. Możesz również podać najbardziej aktualne informacje, np. dane na temat do kiedy przyjmujesz zamówienia lub też ogłoszenie o zbliżających się wystawach czy spotkaniach. Wszystko to zależne jest od tego czym dokładnie zajmuje się Twoja działalność.

Przedstaw się. Prowadząc osobiste konto na Instagramie dobrym posunięciem będzie podanie swojego imienia w przypadku, gdy Twoja nazwa profilu go nie zawiera. Podaruje to Twoim obserwatorom namiastkę Twojej prywatności, co pozytywnie wpłynie na ich więź z Tobą.

Gdzie jest bio na Instagramie?

Jako że bio jest rodzajem Instagramowej wizytówki – zostaje ono wyświetlone bezpośrednio pod Twoim zdjęciem profilowym. Dlatego warto tam zamieścić takie informacje, które będą kluczowe dla odwiedzających Cię osób. Spróbuj napisać zachęcające bio, mając na uwadze, że na zrobienie dobrego wrażenia masz do dyspozycji tylko 150 znaków (ze spacjami!) i zaledwie kilka sekund uwagi Twojego czytelnika.

Gdzie jest bio na instagramie
Bio znajduje się tuż pod nazwą (pogrubione)

Jak poprawnie napisać bio?

Pochwal się. Jeśli masz nietypowe zainteresowania, wyróżniające się umiejętności lub ciekawy życiorys – czemu by o tym nie wspomnieć? Masz tak niewiele miejsca, by zachęcić innych do zaobserwowania Cię – wykorzystaj tę szansę mądrze.

Mówi się, że Twój biogram powinien oferować coś zachęcającego. Pomysłowym może okazać się umieszczenie kodu rabatowego na Twoje produkty. Pamiętaj też, że przy opisywaniu swojej firmy czasami lepiej jest użyć słów kluczowych, zamiast budować całe zdania. Zaoszczędzi to miejsca, a przy okazji lepiej zapozna klienta z Twoją ofertą.

Masz możliwość wyrażenia siebie w formie hashtagów. Zamiast pisania długich zdań o swoim życiu i zainteresowaniach – użyj prostych i popularnych fraz. Decydując się na Twój własny hashtag w bio masz pewność, że będzie łatwy do znalezienia, a użytkownicy używając go podczas oznaczania Ciebie, wpływają wyjątkowo korzystnie na zasięg Twojego konta.

Kolejnym ciekawym pomysłem jest wykorzystanie emoji. Posłużenie się emotikoną zamiast całego wyrazu może zaoszczędzić kilka, a nawet kilkanaście znaków!

W biogramie oprócz stosowania hashtagów #, możesz również odnieść się do innego użytkownika posługując się symbolem @, mając na uwadze, że ten użytkownik zostanie o tym powiadomiony i może usunąć znacznik, czyniąc go nieaktywnym.

Co to znaczy link w bio i jak go tam umieścić? Tworząc własną wizytówkę na Instagramie, masz możliwość dodania odnośnika do innej strony. Może to być Twój osobisty blog, kanał na YouTube, sklep z Twoimi produktami lub też portfolio. Aby dodać link do biogramu musisz jedynie wejść w opcję edycji swojego profilu, a następnie przejść do sekcji „strona internetowa”. Tam wrzucamy odnośnik, który będzie stanowił jedyny aktywny, podświetlony na niebiesko, link w Twoim bio.

Przykłady bio na Instagramie

Odpowiednie opisanie Twojego konta w biogramie na insta, zależne jest od tego czym się zajmujesz.

       1. Prowadząc firmę szyjącą wyjątkowe maskotki możesz sięgnąć po takie hashtagi:

  • #nowyprodukt
  • #promocja
  • #nowakolekcja

Jak również masz możliwość posłużenia się emotikonkami zwierzątek, które odpowiadają tymu, co szyjesz. Wrzuć link do swojego sklepu z produktami, gdzie Twoi klienci mogą bliżej zapoznać się z oferowanymi przez Ciebie produktami.

       2. Oferujesz najmodniejsze makijaże: oprócz linku do swojego portfolio, umieść informacje o tym czy prowadzisz studio mobilne czy stacjonarne, nie zapomnij dodać kodu rabatowego na usługę lub też wrzucić informacji na temat aktualnego konkursu:

  • #newlook
  • #makeupartist
  • #trendy2021

Czy ten post był przydatny?

Kliknij serduszko, aby ocenić

Średnia ocena 4.4 / 5. Liczba serduszek 7

Daj like jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *