Tworzenie nazwy na IG – jak zrobić to dobrze?

Instagram jest obecnie jednym z najpopularniejszych i najchętniej wykorzystywanych kanałów Social Media. Może posłużyć nam zarówno do celów prywatnych, jak i biznesowych. Z jego pomocą możemy dzielić się życiem, doświadczeniami i poglądami ze swoim kręgiem znajomych. Jako firma możemy promować swoje usługi, budować świadomość marki czy kształtować wizerunek. Wszystko zaczyna się jednak od wybrania nazwy użytkownika. Jak zrobić to dobrze? Dowiedz się!

Jak wybrać nazwę użytkownika na Instagramie? - Ogólne wytyczne

Na sam początek garść informacji technicznych odnośnie do nazwy na Instagramie. Podobnie bowiem jak w przypadku innych typów Social Mediów – mamy do czynienia z bardzo konkretnymi wymogami technicznymi:

  • Nazwa może składać się wyłącznie z: liter, cyfr, podłóg i kropek,
  • całkowita długość nazwy nie powinna przekraczać 30 znaków.
  • użycie słów obraźliwych lub wulgarnych jest surowo wzbronione.

Oprócz powyższych, przy wyborze nazwy mamy całkowitą dowolność! Nie znaczy to jednak, że faktycznie powinniśmy wpisywać “byle co”. W związku z tym – jak wymyślić nick na Instagrama, który przyniesie oczekiwany przez nas skutek

Nazwa na Instagrama - co należy wziąć pod uwagę?

Praktycznie wszystkie najpopularniejsze nazwy na IG spełniają trzy podstawowe warunki. Są one:

  • krótkie,
  • ciekawe
  • łatwe do zapamiętania.

Powinniśmy szukać złotego środka pomiędzy oryginalnością, chwytliwością, a tematem przewodnim. W przypadku konta prywatnego sprawa jest prosta – możemy wykorzystać swoje imię i nazwisko.

Jeśli jednak chcemy wykazać się nieco większą kreatywnością, możemy wykorzystać np. jakąś charakterystyczną frazę (chociażby z ulubionej piosenki lub wiersza). Taką, która naszym zdaniem oddaje nasz charakter. Może być to też nasz pseudonim lub przezwisko.

Ważne, żeby nazwa na Instagrama była taka sama lub podobna do tej, której używamy na innych Social Mediach. Dzięki temu nasi znajomi i odbiorcy będą w stanie szybko nas zidentyfikować.

Prywatny czy firmowy - jak wymyślić nick na Instagrama?

Warto zwrócić uwagę na rozróżnienie konta prywatnego od biznesowego. To, jak wymyślić nick zależy w dużej mierze od tego, co chcemy z jego pomocą osiągnąć. Jeśli ma za zadanie przyciągnąć nowych użytkowników w celu budowania świadomości marki: powinien zawierać jej nazwę. Warto by było, żeby oddawał też w jakiś sposób tematykę przewodnią naszej branży. W przypadku Instagrama prywatnego wystarczy, żeby nazwa spełniała wspomniane wcześniej warunki.

Nick na IG po polsku, czy po angielsku? - przykłady

Alternatywą dla polskiej nazwy na IG będzie nazwa angielska. Będzie to dobre rozwiązanie dla marek i osób, których krąg odbiorców obejmuje również osoby z zagranicy. Szczególnie tych, którzy chcą zarabiać na Instagramie. Dzięki temu łatwiej będzie im odszukać nasze konto i zapamiętać jego nazwę.

Możemy na przykład do swojego standardowego pseudonimu dodać jakieś słowo tematyczne, związane z zawartością konta. Na przykład kris_stayfit, karlfortravel czy everyday_smile_quotes. Jeśli jednak przewidujemy działalność tylko na obszar Polski – lepiej będzie pozostać przy ojczystym języku.

Generator nazw na IG - czy warto z niego korzystać?

Narzędziem, do którego wiele osób żywi mieszane uczucia, jest generator nazw na IG. Z jednej strony bowiem pomaga on przełamać “brak weny”. Daje nam inspirację i stanowi zawsze jakiś punkt odwołania. Z drugiej strony nazwy na IG z generatora są z reguły tendencyjne, mało oryginalne i za długie.

Z tego względu lepiej będzie traktować generator nazw na IG jako swego rodzaju punkt wyjścia. Pomoże nam on zaczerpnąć nieco inspiracji i da materiał, w którym będziemy mogli “rzeźbić” – wymyślając właściwą nazwę.

Fajne nazwy na IG - tego unikaj za wszelką cenę

Poza wymyślaniem długich nazw i kopiowaniem nicków z generatora, jest jeszcze kilka błędów, których powinniśmy się wystrzegać. Jednym z nich jest niska adekwatność nicku w stosunku do zawartości konta. Nie używajmy słów takich jak art, travel czy culture – jeśli nasze konto ze sztuką, podróżami czy kulturą ma niewiele wspólnego.

Konfiguracja konta na IG - Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Poza nazwą użytkownika, jest jeszcze kilka elementów, które powinniśmy wziąć pod uwagę na etapie konfiguracji konta. Przykładowo – w bio naszego profilu powinniśmy zamieścić odnośniki do kont w innych SM i naszej strony internetowej. Z pewnością nie zaszkodzi nam też ładnie ułożony feed, podział na katalogi (przy większej liczbie postów) czy najważniejsze informacje, zawarte w wyróżnionych relacjach.

Czy ten post był przydatny?

Kliknij serduszko, aby ocenić

Średnia ocena 5 / 5. Liczba serduszek 3

Daj like jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *