Chwytliwa nazwa użytkownika
Przy zakładaniu nowego konta masz możliwość rejestracji przy pomocy numeru telefonu, swojego adresu e-mail lub profilu na Facebooku. Następnie wybierz nazwę użytkownika. Ważnym jest, by nazwa była zrozumiała i łatwa w zapamiętaniu, ponieważ to ona będzie wyświetlana w momencie, gdy udostępnisz coś na Instagramie. Dlatego unikaj nazw przydługich lub zawierających skomplikowany ciąg cyfr, np. „osivnsd58894”. Lepiej postaw na coś unikalnego i nawiązującego do tematyki bloga.
Zdjęcia i filtry
Treściwy opis i hashtagi
Instagram daje nam też możliwość zawarcia najważniejszych informacji o sobie w 150 znakach. To wystarczająca ilość, by napisać kilka słów na swój temat oraz podać linki do innych stron, na których działamy, np. prywatny blog, portal YouTube lub Facebook.
Regularne dodawanie zdjęć daje Ci kolejne sposobności, by zwiększyć zasięg Twojego konta. Ciekawe treści wzmagają zainteresowanie i aktywność Twoich stałych obserwatorów, jak również z powodzeniem przyciągną nowych.
Nieocenionym narzędziem do pozyskiwania obserwatorów są hashtagi. Gromadzą one i kategoryzują treści o podobnej tematyce. Czym tak naprawdę są? To nic innego jak słowa lub zwroty poprzedzone znakiem #, np. #wakacje, #love, #nofilter. Pomiędzy symbolem, a wyrazem, a także pomiędzy słowami zastosowanego zwrotu nie powinna znajdować się spacja, dlatego zamiast np. # instagram jak zacząć napisz #InstagramJakZaczac.
By wprawnie z nich korzystać musisz pamiętać o kilku wskazówkach:
- stosuj tylko hashtagi związane z tematyką fotografii lub posta, pod którym się znajdują. W ten sposób przyciągniesz odpowiednie grono osób, które z zainteresowaniem śledzić będą Twój profil,
- stosuj popularne hashtagi i publikuj powiązane z nimi treści, by dopasować się do obecnych trendów na Instagramie,
- jeśli masz taką możliwość organizuj konkursy przy użyciu hashtagów,
- zachęcaj użytkowników do oznaczania Cię przy użyciu zaproponowanych przez Ciebie hashtagów.
Stwórz własny hashtag
To rewelacyjny sposób na wzmocnienie rozpoznawalności, a także zgromadzenie osób zainteresowanych Twoją marką czy osobą. Własny brandowy hashtag pozwala też na na mobilizowanie innych do oznaczania Cię za pomocą rozpoznawalnego słowa kluczowego.
Instagram nagradza użytkowników zachęcających innych do różnego rodzaju interakcji, dlatego tak ważne jest stosowanie hashtagów. Nie pozwól sobie utknąć na 10 stale powtarzanych hashtagach. Baw się słowami, sprawdzaj ich efektywność, przeglądaj statystyki i bądź świadom tego jakie rezultaty otrzymujesz używając konkretnych hashtagów. Pamiętaj, by stosować nie tylko te najpopularniejsze, a także kilka niszowych oraz branżowych. To pozwoli zgromadzić Twoją docelową grupę odbiorców, a także wpłynie pozytywnie na Twój wskaźnik zaangażowania.
Zaangażowanie to wskaźnik dla algorytmu Instagrama, że tworzysz treści interesujące i wartościowe. A jeżeli tak jest to algorytm pozwoli Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Wskaźnik zaangażowania wylicza się prosto: sumując polubienia i komentarze, dzieląc przez liczbę obserwujących i mnożąc przez 100.
Przy założeniu, że obserwatorów masz 2500, a pod postem 150 polubień i 17 komentarzy, obliczenia wyglądają następująco:
[(150 + 17) / 2500] * 100 = 6,68%
To oznacza, że Twój współczynnik zaangażowania (ang. engagement rate) wynosi 6,7%. Nowo powstałe konta często mają bardzo wysoki wskaźnik zaangażowania, jednak przy większej ilości obserwujących tendencja wyraźnie spada.
Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na karierę influencera czy też masz własną firmę sprzedającą usługi lub produkty – Instagram może być niezastąpionym narzędziem do rozreklamowania Twojej marki, usług czy po prostu Twojej osoby.
Czy ten post był przydatny?
Kliknij serduszko, aby ocenić
Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba serduszek 4
Daj like jako pierwszy!